Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Sunday, March 27, 2011

BUdAk MeninGgaL sEbAb MaKaN MegIe

0k .. kali ni aku xtipu .. aku dengar cerita ni dari lect eco aku .. aRwah ni pulak bekas student uitm seri iskandar, perak. tempat aku lah .. se hengat aku lah .. arwah ni student degree .. bidang ape aku lupe .. well .. semot mane ntah dengan bangge diri lagi baik hati menjunamkan diri ataupun yang sesat masuk dalam air and makanan aku .. sampai jadi hidangan lazat aku setiap hari .. T_T'

ok .. aku pun agak lah terkejut okey .. kesian dekat arwah .. berdasarkan cerita yang aku tahu .. arwah anak pertama ..dari adik beradik yang ramai .. ramai mane .. aku lupa .. tapi yang pasti RAMAI .. then, dari latar belakang keluarga yang agak susah ... as anak sulong .. mesti lah arwah ni rase bertanggungjawab kan untuk adik adik dy .. so, dari situ kite boleh nampak kenape dy suke makan megie...

bile kawan kawan tanye .. dy cakap .. 
''aku tak boleh la kalau sehari tak makan .. ''
lebih kurang macam tu lah gamaknye ayat arwah .. so, kawan dy hengat .. betul lah dy minat sangat kan .. tapi satu hari tu dy jatuh sakit .. kebetulan time tu exam .. mase tu .. boleh pulak arwah cakap kat doktor tu .. dy da okey .. semate mate nak jawab exam .. 

tapi arwah ni dah tahap kritikal sebenarnye .. mase dy da tenat tu kan .. baru dy terus terang kat kawan kawan dy .. huuu .. sedih sangat .. tengok tengok .. kita tak sedar kan sebenarnye kawan kite menderita?? hmm .. sedih betul .. 

ok .. lepas aku dengar .. terhingin pulak aku carik pasal benda ni .. mungkin ade yang pernah dengar pasal ni .. mungkin jugak tak .. kan ada pernah timbul isu MEGIE NI PENYEBAB KANSER ..
korang hengat tak isu ni ? ok .. now, aku bagi tahu ok ? .. sebenarnye .. kenyataan ni .. dah di keluarkan oleh KEMENTERIAN KESIHATAN .. yang megie tak bawak effect pon dekat kanser bagai .. tapi tahu lah .. kalau kalau .. sebab nak protect hak pembekal megie .. haha .. sengal je andaian aku kan .. tapi yelah kan .. megie ni kan mane lah pernah takde orang nak .. kalau cakap megie kari .. ayam .. lajuuuuu je orang angkat tangan ..

tapi .. mengikut kajian la kan kan .. sebab ada jugak student yang kaji pasal ni .. dy kate .. megie ni salah satu bahan yang dorang gune nak buat .. ialah lilin .. wauuu .. bayangkan lilin dalam perot korang .. secare logik lah kite pikir .. lilin kalau kene air .. dy tak hilang kan kan ? kalau masok perot pulak macam mane gamaknye kan ? okeyh .. aku rasa aku kene buat banyak kajian pasal ni =D .. 

terhengat pulak jaman dulu kale suke makan megie .. wahh .. baru ku tahu .. so, 16 asmiera yang bace .. (geng aku dulu) korang insaf insaf lah okey .. bagi pendapat aku lah kan .. nak makan boleh .. tapi jangan lah selalu sangat .. sampai korang punye makan pagi .. tengahri .. petang .. malam semua nak bantai megie .. hape kalau puase sahur pun megie lah ? hehe .. buat budak hostel .. tu lah yang kite mampu ye ? tapi kalau dah tahu ni .. sile sile lah tukar selera anda .. jadikan nasi sebagai peberet lepas ni .. =D .. 

aku niyh cakap je lebih .. tapi buat blog pon siap bermegie ..  =D .. takpe takpe .. aku akan kurangkan .. insyaallah .. nak try tengok pic niyh .. tahan tak nafsu makan megie? =P

 ni bukan nak tnjok harge ..tu bekas kueh rumate aku
motif aku nak tunjuk 
megie yang masih panasss!
=D


cakk .. kerintingnye dy ! =D
ok .. sebelom buat pape .. sediakan megie ..
pencil box aku pon sebok kat situ kan ..
comey tak ? =P
p/s : jaga kesihatan anda semua .. dan selamat beramal ! =D smileee~

No comments:

Post a Comment