Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Sunday, March 13, 2011

akU kene mengorat dalam bas?

aGak Lame jugAk aku tak buat hape hape . and biarkan blog aku macam ni .. kalau korang nampak .. da ade la sawang sikit sikit ni ha .. siap ade spiderman and spiderwomen berdansa dansa lagi ... nampak tak??

sori la .. aku maken bz .. biase la .. lumrah hidup .. macam macam dugaan .. macam macam yang aku tempuhi sejak kebelakangan ni .. mate aku pon da naik bengkak da .. da macam panda .. aku pon asyik pening bile pikir .. masalah akan datang tak kire mase and tempat .. so just bersedia .. =)

hmm .. masalah hape? biarlah aku je yang tahu k ? huhu .. terlalu peribadi untuk dikongsi ..

aku ni baru balek dari rumah .. korang bayangkan da brape lame aku tak balek?? 
ouh .. korang tak tahu ye .. meh sini aku kasi tahu .. aku da dekat berbulan jugak tak balek sebab hal hal tak dapat nak tepis gune tangan and kaki .. cishh ..

punnye happy .. huhuu .. kalau aku sdih macam mane skalipon .. dapat jugak lah aku happy dapat tengok muke ahli keluarge aku .. =) .. ouh mama .. ouh baba ... ouh kalian ... love .. love .. love ..

hemm .. mase aku dalam perjalanan nak balek u .. kire bernaseb baek la .. takde hal hal yang melambatkan aku untuk samapi sampai .. huh kire bole tarek separuh nafas lega la .. lagi separuh kne simpan dulu .. mane tahu nanti kot kot ade yang tak melegakan .. 

aku tengok bas roadway yang aku nak naek ni penuh plak .. ouh .. aku memang setia dengan roadway .. orang perak mesti kenal rupe bas niyh camne kan ..? bagi yang tak penah tengok .. aku nyatakan ciri ciri dy k .. agak lah uzur .. kire .. ade la stok yang boleh tanam dah .. buat harte karun .. blakang rumah ... 

jangan tanya aku kenape orang tu tak nak modified semua .. aku pon tak tahu .. mungkin dy nak tunggu bas bas tu bertukar ke kan .. mane la tahu trenpomer tu wujud .. uishh .. tak boleh aku bayangkan bas bertukar .. agak agak cantik tak? cantik la kot en ? hmm tak kisah la .. jangan trenpomer ni smue kencing kat pasu bunge orang dah la .. kalau pasu orang lain maybe takpe .. tapi kalau mama aku punye .. siaplah kau trenpomer .. mahunye kau balek tak cukup kaki .. grang jugak mak aku niyh kan ? T_T

hmm .. berbalek pade story aku tadi .. mase aku naik kan ramai .. aku pon hengat kene berdiri la .. ghopenye .. ade tmpat kosong .. wah .. tak payah sesusah nak berdiri .. tersenyum puas aku dalam hati ni .. =D .. dengan bangge nye aku duduk .. tenkayu aunty .. =) .. sayang aunty penuh penuh ..

tapi aku tak tahu hape ke masalah aunty ni pandang aku kerek je .. aku tak kesah .. aku senyum jela .. buat muke slumber je .. aku pon tengok la kat luar tingkap .. malas lah nak carik pasal kan .. well .. aku budak baik ..

tengah syok syok aku usha ape yang ade kat luar .. dy pandang aku dengan muke bengang .. dy pon tutup tingkap tu gune langsir .. kire ok lagi dy gune langsir .. kalau dy gune sari dy?? tak ke haru .. seksi oii ..

tak sanggup aku tengok .. aku pandang la dy dengan pandangan yang agak pelik .. dalam hati aku .. da macam macam aku kutok .. '' gile hape aunty ni .. baru nak bersayang sayang dengan dy .. dy carik pasal pulak ..'' ish .. mungkin dy tak nak share pemandangan dengan aku .. so, aku pandang la tempat duduk depan aku .. maken lame .. mate aku maken stim je .. haaa .. sebabnye .. aku da maken mengantuk ..

so, dengan sopan santunnye aku TERtido ye .. mase aku tengah syok syok tido .. tetibe aku rase ade orang tolak .. ha sudahh ..ape hal pulak ni .. aku pandang la aunty tu .. dy dok sebok la tolak aku punye beg plastik yang aku pegang .. sebab kene peha dy .. mulut dy macam cakap something .. tapi aku tak dengar .. 

ahh pedulik hape aku ... aku da nantok .. dy pandang aku gile lah .. pandangan mengode .. jelingan maot .. tapi aku balas dengan pandangan blur .. mate aku pulak da kuyu je ... ngantok punye pasal ... aku pandang aunty ni dari atas ke bawah .. ''naseb kau aunty .. bagi aku tempat duduk .. kalau kau roti .. siaplah aku makan .. potong stim orang tido je .. ''

aku agak lah .. dy engat aku rabe dy kot .. padahal beg plastik tu yang rabe .. tak ade adab kau beg plastik .. siap kau balek nanti .. aku cubit cubit kau .. kau rabe orang lain ye .. siap lah ... tungguuu ..

disebabkan hal aunty tu .. aku teros tak tido .. sampai lah ade budak pompan ni naik .. mungkin dy rase aku ni comel .. dy pon nak berdiri sebelah aku .. masalah nye .. nak berdiri tu .. berdiri jela .. yang beg dy pergi letak kat peha aku ni knape ? haii .. masalah dunie betul .. aku diam je la .. malas nak bising ..

mane la tahu .. dy nak bagi upah pape ke sebab tumpangkan peha ni kan .. tapi mungkin jugak dy hengat peha aku ni kayu kot .. sebab nak ikot kan lebih kurang je saiznye .. maken lame .. maken berat pulak .. boleh pulak dy biarkan je .. alahai dy ni .. ko tak nampak ke aku kat sini .. aduhh .. aku penat ni wey .. da la lapar .. tadi aunty tu buli aku .. ni ko pulak .. naseb betol la ..

mase tu jugak la .. aku berdoa giler giler .. supaye cepat sampai .. haishh .. nak turun pon .. dy halang .. hape da syok sangat kat aku sampai tak bagi turun ke?? haishh ..

akhirnye .. aku dapat turun selepas menolak nolak jugak la budak tu .. 

ni kisah benar ni .. nak di pikir kan .. macam tak logik .. apahal budak pompan tu  nak halang .. tapi tu lah .. aku sendiri pon pelik niyh .. haishh .. lenguh kaki aku pon satu sebab beg dy .. macam macam lah perangai orang niyh kan .. 

pape pon .. senyummm .. =D sebab dapat jumpe aunty seksi yang macam kajol ( auta ) , serta budak pompan yang nak ngorat aku tuh .. ( perasan ) =p

p/s : jangan mudah marah .. pikirkan dulu kate kate kite .. sebelum menyesal .. and .. sekali orang tu terase dengan kate kate kite .. berkali kali kite cube ubatkan hati dy pon .. belom tentu terubat

No comments:

Post a Comment