Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Friday, April 15, 2011

burung .. biadap .. ilmu... mencarut .. ??

wassup korang .. harini angin monsun yang datang membawa kebiadaban .. sehingga aku nak mencarut .. huh .. what the fish ?? ishh .. da besar panjang manusia *dialog cerita P. RAMLI*
pon tak gheti gheti ke maksud fish tu hape??

*******************

ok .. terus kembali ke jalan yang lurus .. semakin hampir aku dengan final exam .. tak payah cakap pasal kelajuan degupan hati aku ..semestinye .. 360 degupan dalam sesaat .. betapa kuat and terkumpulnye kecuakan aku ..

fffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh  ...

jadi .. bila semakin hampir .. sepanjang perjalanan aku pergi je .. mesti nampak orang buat study group .. 
gelabah betol .. lagi bertambah kelajuan degupan hati aku .. tu tak masuk lagi peluh peluh yang mula membasahi pipi ... *ok .. aku reka cerita dongeng ..peluh peluh takde ok !cuak je ade*

kenapa aku cuak ?? 
ape punye soalan lah .. tersangat kacang soalan tu daripada biase ..
well ... budak yang banyak study mesti lah cuak .. yang maintain tu .. budak budak tak bace  buku je !! 
kenapa bace ayat aku sampai dahi berkerut kerut ? korang tak percaya ke aku study ? setakat tak tidur malam .. normal bro .. dah dah .. tolonglah percaya .. and terima kenyataan .. okeyh .. 

nampak gayenye .. perangai semula jadi aku yang murni lagi suci niyh .. mengatakan ..
*cilake kau lin nak tipu orang lain .. !*
 {-.-'} ... ok .. aku mengaku aku tak bace buku lagi .. sedangkan exam lagi seminggu .. dah ? puas hati ?


ok .. kembali ke pangkal jalan cerita .. bila aku tengok dorang study .. cuak lah aku kan .. pergghh . betapa aku rase malas aku ni tebal gyler .. aku tak tahu lah setan dah hanta brape orang ekor bala tentera suruh kawal aku supaya tak study .. bonggok punye setan .. ! ade sape sape yang dengki aku berjaye ke sampai hantar sake niyh ? *ayat keji*

aku mendongak pandang ke langit .. awan berjalan dengan sopan santun .. tapi ade sekor burung yang kurang sopan santunnye .. melampias kan sahamnye ke merate tempat .. cishh .. tak guna punya burung .. kalau tak cirit boleh terima lagi .. 

kalau kat atas tu ade majlis perbandaran ke .. segala macam lah .. mesti burung tu dah kene saman .. pastu .. time time tu jugak lah .. baru nak kutip balek saham tu .. tak pun bayar je saman tu .. yang bayar tu .. mesti yang kaye .. tapi pemalas .. ngekk .. ~

cakap pasal ni .. aku terhengat lecturer aku cakap ..
kalau kita belajar .. kita hanya menghafal ..  rugi ..

ape kene mengena saham yang di lepaskan burung dengan menghafal ??

ok .. memang takde kene mengena .. aku just terhengat je ..ngekk!

ok .. kate kan lah .. atas kepala kita ni ada mangkuk jamban yang kita bawak kemana sahaja .. and mangkuk tu di penuhi ilmu ilmu kite ..  kalau kita hafal sebijik sejiban dalam buku tu .. *memang power ar kan .. boleh hafal semua ekot buku .. otak mesin tu .. copy and paste .. *  ..then, setiap langkah kita ni .. andai kate kite tersadung batu la .. batu kecik r .. tak nak besar .. nanti korang bayangkan sampai berkerut dahi sebab tahan saket .. padahal tengah bayangkan je .. lepas langgar batu kecik tu .. korang nak terjatuh .. tak pon kalau korang tak kuat .. korang pon terjatuh .. so, ape yang korang hafal tadi .. terjatuh la satu dua ayat hafalan korang yang dalam mangkuk tu .. korang nak kutip ni .. dah nak kutip nih .. tapi cancel niat .. sebab takut yang lebih lebihan dalam mangkuk tu pon jatuh semua .. tak pasal kene hafal balek ..

then, bila sampai dewan .. korang Sepatotnye tulis....

HARI INI SAYA MAKAN AYAM .. DAN SEMASA SEDANG MAKAN .. SEEKOR HARIMAU MEMANDANG KE ARAH SAYA .. SAYA MENJADI TAKUT .......

tapi yang korang tulis .. 

HARI INI ________AYAM _________SEDANG MAKAN SEEKOR HARIMAU MEMANDANG KEARAH SAYA ... SAYA MENJADI TAKUT ..

tengok tengok .. kan dah salah .. so, pengajarannye ? jangan menghafal .. tapi pahamkan .. bila paham .. senang nak hengat .. korang nak ilmu ke atau pun just nak lulus je ??? mesti ilmu kan ? so, kene pahamkan ..

p/s : tolong paham ,.. hari ni .. saya banyak mencarut .. sebab kawan kawan dah mula mengajar saya mencarut .. bahagia dapat mencarut .. cilake ! {-.-'}


No comments:

Post a Comment